Opći uvjeti poslovanja

OPĆI UVJETI POSLOVANJA

Ovim Općim uvjetima poslovanja reguliraju se međusobna prava i obveze između HRVATSKOG LOGOPEDSKOG DRUŠTVA, Zagreb, Borongajska 83f (u daljnjem tektstu “HLD”) i Vas kada uplatite godišnju članarinu ili uplatite kotizaciju za određeni kongres ili sličan događaj putem web stranice https://www.hld.hr/. Uplatom članarine, prijavom na određeni događaj i uplatom kotizacije za događaj pristajete na pridržavanje ovih uvjeta i pravila. Trebali biste pažljivo pročitati ovaj dokument.

PODACI UDRUGE

Naziv: HRVATSKO LOGOPEDSKO DRUŠTVO (dalje u tekstu: HLD)

Skraćen naziv: HLD

Sjedište: Borongajska 83f, 10000 Zagreb

Upisano u: Registar udruga Republike Hrvatske, registarski broj: 00001775

Poslovna banka: Privredna banka Zagreb d.d.

IBAN: HR5623400091100052747

OIB: 73587984904

Osobe ovlaštene za zastupanje: Karolina Lice, predsjednica

Adresa elektroničke pošte: info@hld.hr

Za sva pitanja i nejasnoće vezane za ove Opće uvjete poslovanja ili postupak uplate članarine, prijave na određeni događaj, odnosno uplate kotizacije za događaj možete se obratiti HLD na adresu e-pošte info@hld.hr od ponedjeljka do petka od 8:00 do 16:00 sati.

UVODNE ODREDBE

Članarina i kotizacije za kongrese, seminare, simpozije i druge događaje na web stranici https://www.hld.hr/ predstavljaju poziv na kupnju te će HLD odlučiti o prihvatu ponude dane od strane potrošača. Sklapanje ugovora putem web stranice https://www.hld.hr/ predstavlja sklapanje ugovora na daljinu te se na njega primjenjuje pravna stečevina Europske unije, uključujući propise Republike Hrvatske.

Ovim uvjetima korištenja reguliraju se odnosi između potrošača (dalje u tekstu kao: Potrošač, Kupac, Korisnik, Naručitelj) i HLD. Potrošač je svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti. Kada članarinu ili kotizaciju za određeni događaj na web stranici https://www.hld.hr/ plaćate kao pravna osoba, ne smatrate se potrošačem, te se na vas ne odnose odjeljci ovih Uvjeta korištenja pod nazivom „Pravo na jednostrani raskid ugovora“, „Obavijest o načinu pisanog prigovora potrošača“ i „Materijalni nedostatak“. Na Vas se u tom slučaju primjenjuju relevantne odredbe Zakona o obveznim odnosima i Zakona o elektroničkoj trgovini, te drugi primjenjivi propisi.

OPĆE INFORMACIJE

Vi kao kupac (član, korisnik, potrošač) i HLD vezani ste ovim Uvjetima korištenja, a u slučaju da je određena odredba suprotna prisilnim propisima hrvatskog prava primijenit će se prisilni propisi.

Platforma i sadržaj (poglavito tekstovi, slike, crteži, logo tipovi, video snimke, zvučni zapisi, podaci, grafički zapisi i slično) web stranice https://www.hld.hr/ zaštićeni su pravom intelektualnog vlasništva. Kupci i korisnici web stranice https://www.hld.hr/ ne mogu raspolagati pravima intelektualnog vlasništva HLD, koristiti ili iskorištavati platformu i sadržaj web stranice bez prethodnog pisanog odobrenja HLD.

Korisnici i / ili kupci članarine ili kotizacija dužni su suzdržavati se od nanošenja štete trećim osobama te su dužni poduzeti radnje kako bi se eventualna šteta umanjila.

HLD ni na koji način nije odgovoran za štetu koju korisnik može pretrpjeti korištenjem web stranice https://www.hld.hr/, osim ako je odgovornost HLD regulirana prisilnim propisima Republike Hrvatske.

Korisnici web stranice sami snose troškove korištenja računalne opreme i telekomunikacijskih usluga potrebnih za pristup web stranici https://www.hld.hr/.

HLD ulaže konstantne napore kako bi omogućio optimalan rad i kvalitetu web stranice. HLD ne može jamčiti da korištenje web stranice neće biti prekinuto ili privremeno nedostupno.

HLD zadržava pravo u bilo kojem trenutku i bez prethodne najave izmijeniti, dopuniti ili ukinuti bilo koji dio svog poslovanja, što uključuje i web stranicu, odnosno bilo koji njezin dio, servise, podstranice ili usluge koje se putem njih pružaju. Predmetno pravo uključuje, ali se ne ograničava na promjenu vremena dostupnosti sadržaja, dostupnosti novih podataka i načina prijenosa.

HLD zadržava pravo u bilo kojem trenutku izmijeniti ili dopuniti Opće uvjete poslovanja kako bi ih prilagodio svom tehničkom i komercijalnom okruženju te kako bi bili u skladu s primjenjivim zakonodavstvom. Sve izmjene i dopune stupaju na snagu danom objave na web stranici https://www.hld.hr/.

Ugovorne strane dužne su postupati u skladu s načelima savjesnosti i poštenja, zabrane prouzročenja štete te dužnosti ispunjenja obveza.

UPLATA ČLANARINE I KOTIZACIJA

Informacije o članarinama i kotizacijama za određena događanja i kongrese dostupni su online na službenoj web stranici HLD https://www.hld.hr/. Putem web stranice može se ispuniti pristupnica za članstvo, kao i platiti kotizacija za određeni kongres, edukaciju, simpozij, seminar i drugi događaj.

Ne plaćajte kotizaciju za događaje putem drugih stranica ili izvora jer takvim osobama neće biti dopušten ulaz na događaje. Svi kupci koji izvrše uplatu kotizacije ili članarine putem web stranice https://www.hld.hr/ dužni su prije kupnje pročitati Uvjete poslovanja.

Popunjavanje pristupnice za članstvo i prijava za sudjelovanje na određenom događaju vrše se ispunjavanjem obrasca koji se nalazi na web stranici https://www.hld.hr/.

Popunjavanje pristupnice za članstvo ili uplata kotizacije u ime i za račun maloljetne osobe ili osobe lišene poslovne sposobnosti (u cijelosti ili djelomično) mogu zatražiti samo njihovi zakonski zastupnici.

Prilikom popunjavanja obrasca dužni ste unijeti sve podatke koji se od vas traže kako bi daljnji proces vezan uz Vaše članstvo u udruzi i uplatu članarine, odnosno sudjelovanje na događaju i uplatu kotizacije protekli bez problema.

Ispunjavanje pristupnice za članstvo odnosno uplata kotizacije obavljaju se elektronskim putem. Uplata kotizacije za određeni događaj ili popunjavanje pristupnice za članstvo putem web stranice https://www.hld.hr/ moguće je 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu. E-mailom ćete biti obaviješteni o obavljenoj kupnji i informacijama vezanim uz kupljenu članarinu ili kotizaciju.

Možete odabrati određeni događaj koji vas zanima kako biste dobili više informacija o samom događaju i iznosu kotizacije ili informacije o članstvu te pročitati dostupan opis kako bi samostalno donijeli odluku odgovara određeni događaj ili članstvo Vašim potrebama.

Kako biste postali novi član Hrvatskog logopedskog društva i time ostvarili pristup posebnom sadržaju, publikacijama, edukacijama i sličnim materijalima, trebate kliknuti na ikonu „Novi član (pristupnica)“. Klikom na navedenu ikonu otvorit će vam se obrazac u koji trebate unijeti tražene osobne podatke, podatke o studiju i poslovne podatke.

Nije moguće nastaviti s popunjavanjem pristupnice bez označavanja ikone “Prihvaćam Opće uvjete poslovanja i Pravila privatnosti” čime potvrđujete da ste pročitali i razumjeli ove Uvjete te da ste s njima suglasni.

Nakon obrade Vaše pristupnice, šaljemo Vam povratni mail s obavještenjem da li možete postati član Hrvatskog logopedskog društva, unutar kojeg se nalazi link kojim možete izvršiti uplatu članarine najkasnije do 30. lipnja, a koja vrijedi za tekuću godinu. Uplata članarine se vrši direktnom bankovnom transakcijom. Link koji dobijete na e-mail adresu će Vas vratiti na web stranicu https://www.hld.hr/, gdje će Vaši podaci biti organizirani unutar uplatnice koju ćete predati Vašoj banci. Osim uputa za ispunjavanje uplatnice, na navedenom linku će se nalaziti i generirani bar kod koji sadrži sve podatke za automatsko ispunjavanje elektronske uplatnice. Skeniranjem bar koda od strane Vaše banke ili odgovarajuće aplikacije za plaćanje, elektronska uplatnica za godišnju članarinu u Hrvatskom logopedskom društvu se automatski ispunjava i tako možete izvršiti plaćanje na vrlo jednostavniji i pouzdaniji način.

Nakon vidljive uplate, HLD će Vam na Vašu e-mail adresu poslati Vaš članski broj i podatke za pristup zatvorenom djelu web stranice https://www.hld.hr/, kojem mogu pristupiti samo članovi koji su uplatili članarinu.

Ako član ne obnovi članarinu sve do kraja godine, isti će biti ispisan kao član iz Hrvatskog logopedskog društva. Za ponovno učlanjenje, morate ponoviti proces prijave tako da ćete ponovo ispuniti pristupnicu putem web stranice https://www.hld.hr/. Nakon uplate nove članarine, bit će Vam dodijeljen stari članski broj i ponovo će Vam biti otključan privatni sadržaj web stranice, dostupan samo članovima. HLD informacije o svim događajima objavljuje na javnom dijelu web stranice https://www.hld.hr/.

Prijava za određeni kongres ili događaj moguća je ispunjavanjem odgovarajućeg obrasca na stranici https://www.hld.hr/. Obrazac će Vam se otvoriti klikom na naziv određenog kongresa ili događaja koji Vas zanima. Na web stranici https://www.hld.hr/ prijavu za određeni događaj i uplatu kotizacije možete izvršiti i ako niste član HLD. U tom slučaju od Vas će se tražiti samo podaci koji su važni za prijavu na događaj i obradu narudžbe.

HLD za sudjelovanje na određenom događaju može odrediti manji iznos kotizacije za članove HLD i druge osobe prema vlastitoj odluci. Više informacija možete pronaći u opisu pojedinog događaja.

Za određeni događaj možete se prijaviti ispunjavanjem odgovarajućeg obrasca na stranici https://www.hld.hr/. U obrascu možete označiti da ste član HLD, što će HLD provjeriti prilikom obrade Vaše prijave za događaj.

Nije moguće nastaviti s prijavom na događaj bez označavanja ikone “Prihvaćam Opće uvjete poslovanja i Pravila privatnosti” čime potvrđujete da ste pročitali i razumjeli ove Uvjete te da ste s njima suglasni.

Nakon što u obrazac upišete sve tražene podatke i kliknete na ikonu za predaju prijave za određeni događaj, na Vašem ekranu će se pojaviti poruka sadržaja „Vaša prijava je uspješno zaprimljena“, kao i upute za uplatu kotizacije za događaj na koji ste se prijavili.

Prijavu za sudjelovanje na određenom događaju i uplatu kotizacije možete izvršiti do datuma istaknutog u detaljima događaja koji Vas zanima na stranici https://www.hld.hr/.

Uplata iznosa kotizacije vrši se isključivo direktnom bankovnom transakcijom.

Na Vašu e-mail adresu dobiti ćete podatke za uplatu kotizacije za događaj za koji ste ispunili obrazac da na njemu želite sudjelovati. Link koji dobijete na e-mail adresu će Vas vratiti na web stranicu https://www.hld.hr/, gdje će Vaši podaci biti organizirani unutar uplatnice koju ćete predati Vašoj banci. Osim uputa za ispunjavanje uplatnice, na navedenom linku će se nalaziti i generirani bar kod koji sadrži sve podatke za automatsko ispunjavanje elektronske uplatnice. Skeniranjem bar koda od strane Vaše banke ili odgovarajuće aplikacije za plaćanje, elektronska uplatnica za kotizaciju za određeni događaj se automatski ispunjava i tako možete izvršiti plaćanje na vrlo jednostavniji i pouzdaniji način.

Rezervacija Vašeg mjesta na određenom događaju moguća je tek nakon što HDL zaprimi Vašu uplatu kotizacije.

Pravo sudjelovanja na određenom događaju ostvarujete tek nakon što HDL zaprimi Vašu uplatu kotizacije.

Po zaprimanju Vaše uplate, HDL će na Vašu e-mail adresu poslati potvrdu o zaprimljenoj uplati i dodatne informacije vezane za događaj za koji ste uplatili kotizaciju.

Ukoliko HLD ne ispuni ugovor u roku, o tome će Vas bez odgode obavijestiti pisanim putem. Pravo na raskid ugovora imate samo ako ste HLD dali naknadni razumni rok za ispunjenje, osim ako iz okolnosti slučaja proizlazi da prodavatelj neće moći ispuniti ugovor ni kasnije.

HLD će za svaki događaj pripremiti popis sudionika koji su se prijavili i izvršili uplatu kotizacije na vrijeme. Pri prvom ulasku na događaj HLD će provjeravati nalazite li se na popisu. HLD zadržava pravo zatražiti potvrdu Vašeg identiteta predočenjem važeće osobne iskaznice osoblju događaja na njihov zahtjev. Ulaz na događaj neće biti moguć osobama koje do datuma istaknutog u opisu događaja na stranici https://www.hld.hr/ nisu ispunile obrazac za prijavu i uplatile kotizaciju, odnosno koje se ne nalaze na popisu sudionika koji je pripremio HLD.

Nakon što HLD utvrdi da se nalazite na popisu sudionika za određeni događaj, dobit ćete odgovarajuću karticu s Vašim imenom ili drugu oznaku sudjelovanja na događaju, koju trebate nositi sa sobom tijekom cijelog trajanja događaja. Takva kartica ili oznaka potvrđuje da imate pravo sudjelovanja na događaju i trebate ju držati na vidljivom mjestu. Ulazak i kretanje u prostoru događanja dopušten je samo posjetiteljima s valjanom karticom ili drugom oznakom prava sudjelovanja na događaju.

Kotizacije za sudjelovanje na određenom događaju i članarine su personalizirane i nužno je da ispunite pristupnicu za članstvo, odnosno obrazac za prijavu za sudjelovanje na određenom događaju s Vašim imenom i prezimenom. Prilikom ispunjavanja pristupnice za članstvo i obrasca za sudjelovanje na određenom događaju provjerite sve svoje podatke, s obzirom da se greške ne mogu uvijek ispraviti.

HLD će potencijalnog sudionika određenog događaja, odnosno potencijalnog novog člana kontaktirati u roku 24 sata s daljnjim informacijama.

Ukoliko kupac odnosno član ne primi informacije o članarini, odnosno kotizaciji koju je platio u roku od 7 radnih dana (subota, nedjelja i neradni dani isključeni) od izvršenog plaćanja, kupac, odnosno član je dužan obavijestiti HLD o istom na adresu e-pošte info@hld.hr.

Ukoliko kupac, odnosno član nije zaprimio potvrdu o uplati kotizacije ili članarine putem e-pošte u roku od 24 sata ili ne može pristupiti usluzi na način naveden u e-poruci, dužan je kontaktirati HLD na adresu e-pošte info@hld.hr  od ponedjeljka do petka od 8:00 do 16:00 sati.

Članarina(e) i potvrda(e) o uplati kotizacije za određeni događaj, uključujući identifikacijsku oznaku prava sudjelovanja na određenom događaju, ne mogu se zamijeniti, prenijeti ili preprodati. Ako se članarina(e) ili potvrda(e) ili identifikacijska oznaka(e) preproda ili prenese za profit ili komercijalnu dobit od strane bilo koga osim HLD ili jednog od njegovih ovlaštenih agenata, postat će nevažeće i

član može biti ispisan iz Hrvatskog logopedskog društva, odnosno takvoj osobi može biti odbijen ulazak na događaj.

Po dolasku na događaj Vaše potvrde o uplati kotizacije i potvrde o članstvu vrijede samo u kombinaciji s valjanom osobnom iskaznicom. Vaša osobna iskaznica mora odgovarati imenu na Vašoj potvrdi u uplati kotizacije ili potvrdi o članstvu. HLD ne prihvaća pisani nalog za prijenos personaliziranih prijava za sudjelovanje na događaju ili potvrda o članstvu.

HLD može odbiti ili zabraniti ulaz na događaj svima koji bi na bilo koji način mogli ugroziti sigurnost posjetitelja ili izazvati bilo kakve probleme.

Ulaz i sudjelovanje na određenom događaju su na vlastitu odgovornost posjetitelja / sudionika. HLD se neće smatrati odgovornim za bilo kakav gubitak, ozljedu ili štetu pretrpljenu na događaju, uključujući štetu, krađu ili gubitak na imovini i motornim vozilima, ako je navedeno uzrokovano nepažnjom posjetitelja, sudionika, odnosno člana ili nepredvidivim radnjama treće osobe.

HLD zadržava pravo izmjene podataka, uključujući cijene usluga / proizvoda, odnosno iznosa članarina / kotizacija na web stranici https://www.hld.hr/ bez prethodne najave. Maloprodajna cijena je personalizirana na osnovi sustava automatiziranog donošenja odluka.

Tijekom trajanja posebnog oblika prodaje po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji, HLD je dužan istaknuti cijenu koju primjenjuje tijekom trajanja posebnog oblika prodaje i najnižu cijenu koju je primjenjivao za istu robu tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja posebnog oblika prodaje.

Vezano za bilo koji upit kupac može kontaktirati HLD putem e-pošte na adresu info@hld.hr.

Ukoliko niste primili potvrdu o uplati kotizacije i sudjelovanju na određenom događaju, odnosno potvrdu o članstvu koje ste platili u ugovorenom roku molimo da obavijestite HLD o istom na adresu e-pošte info@hld.hr.

INFORMACIJE O IZNOSIMA I NAČINU PLAĆANJA

Uplata članarine odnosno kotizacije za određeni događaj može se izvršiti isključivo putem direktne bankovne transakcije – virmanom (uplata općom uplatnicom / virmanom / internet bankarstvom).

Mogućnost plaćanja izravnom bankovnom transakcijom omogućuje plaćanje putem internet bankarstva, mobilnog bankarstva, u banci, pošti i slično.

Na Vašu e-mail adresu ćemo poslati odgovarajući link kojim možete izvršiti uplatu članarine, odnosno uplatu kotizacije. Link koji dobijete na e-mail adresu će Vas vratiti na web stranicu https://www.hld.hr/, gdje će Vaši podaci biti organizirani unutar uplatnice koju ćete predati Vašoj banci. Osim uputa za ispunjavanje uplatnice, na navedenom linku će se nalaziti i generirani bar kod koji sadrži sve podatke za automatsko ispunjavanje elektronske uplatnice. Skeniranjem bar koda od strane Vaše banke ili odgovarajuće aplikacije za plaćanje, elektronska uplatnica za godišnju članarinu u Hrvatskom logopedskom društvu, odnosno uplatnica za kotizaciju se automatski ispunjava i tako možete izvršiti plaćanje na vrlo jednostavniji i pouzdaniji način.

U slučaju da ne primimo vašu uplatu unutar sljedeća 3 radna dana, smatrat ćemo da ste odustali od sudjelovanja na određenom događaju, odnosno da ste odustali od članstva u Hrvatskom logopedskom društvu.

Uplata se smatra izvršenom u trenutku evidentiranja uplate u HLD sustavu, te u tom trenutku počinje proces izvršenja usluge.

Iznos kotizacije i iznos članarine uključuju PDV i izraženi su u eurima s obzirom da je od 1. siječnja 2023. godine nacionalna valuta Republike Hrvatske euro.

UVOĐENJE EURA KAO SLUŽBENE VALUTE U REPUBLICI HRVATSKOJ

Dana 1. siječnja 2023. godine euro je postao zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj.

U skladu s uvođenjem eura kao službene novčane jedinice i zakonskog sredstva plaćanja, dana 5. rujna 2022. godine započelo je razdoblje dvojnog iskazivanja cijena i drugih novčanih iskaza vrijednosti.

Od 1. siječnja 2023. do 14. siječnja 2023. godine traje razdoblje dvojnog optjecaja.

Obveza dvojnog iskazivanja cijena traje do dana 31. prosinca 2023. godine.

Do dana 5. rujna 2022. godine, dvojno iskazivanje cijena i drugih novčanih iskaza vrijednosti je dobrovoljno. Nakon navedenog datuma, dvojno iskazivanje postaje obveza društva HLD.

Osnovna načela u postupku uvođenja eura

U postupku uvođenja eura primjenjuje se sljedeća načela:

Načelo zaštite potrošača – preračunavanje cijena i drugih novčanih iskaza vrijednosti provodi se bez naknade, primjenom fiksnog tečaja konverzije.

Načelo zabrane neopravdanog povećanja cijena – zabranjeno je pri uvođenju eura povećati cijenu robe ili usluge prema potrošačima bez opravdanog razloga.

Načelo neprekidnosti pravnih instrumenata – postupak uvođenja eura ne utječe na valjanost postojećih pravnih instrumenata u kojima se navodi kuna.

Načelo učinkovitosti i ekonomičnosti – uvođenje eura i svi povezani postupci i aktivnosti provode se na način da se svima osigura što jednostavnije postupanje uz što manje troškova.

Načelo transparentnosti i informiranosti – informacije o uvođenju eura moraju biti jasne, razumljive, dostupne, čitljive i vidljive.

Pravila o primjeni eura

Iznosi navedeni u kunama u pravnim instrumentima smatraju se iznosima u euru uz primjenu fiksnog tečaja konverzije i sukladno pravilima za preračunavanje i zaokruživanje iz Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (NN 57/2022).

Pozivanje na kunu bez navođenja iznosa u pravnim instrumentima smatra se pozivanjem na euro.

Iznosi navedeni u pravnim instrumentima u euru koji se do dana uvođenja eura preračunavaju u kunsku protuvrijednost prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke ili drugom tečaju banke smatraju se iznosima u euru.

Od 1. siječnja 2023. godine, Hrvatska narodna banka objavljuje tečajnu listu Hrvatske narodne banke za euro u odnosu na druge valute.

Pravila za preračunavanje i zaokruživanje

Novčani iznosi koji se moraju platiti ili obračunati preračunavaju se uz primjenu fiksnog tečaja konverzije sukladno pravilima za preračunavanje i zaokruživanje iz članaka 4. i 5. Uredbe (EZ) br. 1103/97.

Kuna će biti zamijenjena eurom po fiksnom tečaju konverzije koji iznosi 7,53450 kuna za 1 euro.

Navedeno preračunavanje izvršava se primjenom punog brojčanog iznosa fiksnog tečaja konverzije te zaokruživanjem dobivenog iznosa u skladu s matematičkim pravilima zaokruživanja, pri čemu se dobiveni rezultat zaokružuje sukladno pravilima za preračunavanje i zaokruživanje, i to na dvije decimale, a na temelju treće decimale.

Primjenjuje se sljedeće matematičko pravilo zaokruživanja:

• ako je treća decimala manja od pet, druga decimala ostaje nepromijenjena

• ako je treća decimala jednaka ili veća od pet, druga decimala povećava se za jedan.

Jedinične cijene niske vrijednosti iskazane za obračunske jedinice roba i usluga koje se koriste kao množenik za izračun cijene roba i usluga te druge cijene niskih vrijednosti, preračunate sukladno pravilima za preračunavanje, zaokružuju se i iskazuju na više od dvije decimale.

Pravila dvojnog iskazivanja cijena

HLD je dužan tijekom razdoblja dvojnog iskazivanja, dvojno iskazati cijenu robe i usluge na jasan, čitljiv, vidljiv i lako uočljiv način u euru i kuni uz primjenu fiksnog tečaja konverzije i sukladno pravilima za preračunavanje i zaokruživanje:

– u poslovnoj prostoriji na prodajnom mjestu ili na robi odnosno na cjeniku ako se radi o usluzi

– na internetskoj stranici

– u ponudi ili ugovoru na trajnom mediju

– u obavijesti koja se potrošaču daje prije ili tijekom sklapanja ugovora izvan poslovne prostorije i ugovora na daljinu

– tijekom oglašavanja u bilo kojem obliku kojim se nudi prodaja robe ili usluge

– u opomeni i drugoj obavijesti o nepodmirenom dugu koja se dostavlja potrošaču, ukupan iznos duga

– putem drugih oblika iskazivanja cijena.

Iznimno, obveza dvojnog iskazivanja cijene robe i usluge ne odnosi se na oglašavanje putem radijskog programa i glasovne poruke o ostalim oblicima oglašavanja.

Uz ostale iznimke istaknute u članku 44. stavku 4. Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, obveza dvojnog iskazivanja cijene ne odnosi se na kupon za popust i kupon u vrijednosti vraćene robe.

Dvojno iskazivanje na računu

HLD je dužan tijekom razdoblja dvojnog iskazivanja pri ispostavljanju računa potrošaču dvojno iskazati ukupan iznos na računu uz prikaz fiksnog tečaja konverzije koji iznosi 7,53450 kuna za 1 euro.

POLITIKA POVRATA NOVCA ZA UPLAĆENE KOTIZACIJE

Ukoliko niste u mogućnosti prisustvovati događaju zbog nepredviđenih okolnosti, zahtjevi za povrat kotizacije uplaćene za određeni događaj bit će prihvaćeni tek nakon što su ispunjeni uvjeti koje odredi HLD. Takvi uvjeti mogu se razlikovati od događaja do događaja.

U slučaju kada HLD predviđa mogućnost povrata uplaćene kotizacije za određeni događaj zbog nepredviđenih okolnosti, HLD će na web stranici https://www.hld.hr/ u opisu pojedinog događaja istaknuti uvjete pod kojima je povrat moguć. Za sva pitanja i nejasnoće možete se obratiti HLD na adresu e-pošte info@hld.hr od ponedjeljka do petka od 8:00 do 16:00 sati.

VIŠA SILA

U slučaju izvanrednih okolnosti, kao što su rat, građanski ili politički nemiri, akcije i naredbe vlasti, štrajkovi, katastrofe, epidemije ili druge teške štete ili vrlo neočekivani čimbenici, HLD može otkazati određeni događaj.

U slučaju postojanja izvanrednih okolnosti i otkazivanja događaja, HLD će na temelju okolnosti konkretnog slučaja i svoje slobodne ocjene odlučiti hoće li vršiti povrat iznosa uplaćenih na ime kotizacije za određeni događaj.

PRAVO NA JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA

Potrošač može ugovor jednostavno raskinuti u roku od 14 dana bez navođenja razloga. Rok od 14 dana započinje teći od dana kad je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, proizvod (potvrda o uplati kotizacije i prava sudjelovanja na događaju ili potvrda o članstvu) predan u posjed.

Ukoliko potrošač ne bude obaviješten o pravu na raskid ugovora, pravo potrošača na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku 12 mjeseci od isteka roka od 14 dana.

Ako je prodavatelj dostavio potrošaču obavijest o pravu na raskid ugovora u roku od 12 mjeseci, pravo na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku roka od 14 dana od kada je potrošač primio tu obavijest.

Da bi potrošač mogao ostvariti pravo na jednostrani raskid ugovora, isti mora pisano prodavatelja obavijestiti o svojoj odluci o jednostranom raskidu ugovora prije isteka roka od 14 dana i to nedvosmislenom izjavom poslanom elektroničkom poštom na adresu info@hld.hr, u kojoj će navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona ili adresu elektroničke pošte.

Potrošač je dužan izvršiti povrat potvrde o uplaćenoj kotizaciji odnosno potvrde o članstvu na e-mail adresu info@hld.hr, odnosno na adresu Hrvatsko logopedsko društvo, Borongajska 83f, 10000 Zagreb.

Prodavatelj nije u obvezi izvršiti povrat dodatnih troškova koji su rezultat potrošačeva izričitog izbora vrste prijevoza koji je različit od najjeftinije vrste standardnog prijevoza koji je ponudio prodavatelj.

Prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenoga služeći se istim sredstvima plaćanja kojim se koristio potrošač prilikom plaćanja, osim ako potrošač izričito ne pristane na neko drugo sredstvo plaćanja, te uz pretpostavku da potrošač ne bude obvezan platiti nikakve dodatne troškove za takav povrat.

Osim ako je prodavatelj ponudio da robu koju potrošač vraća sam preuzme, potrošač mora izvršiti povrat robe bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od kada je obavijestio prodavatelja o svojoj odluci da raskine ugovor.

Smatra se da je potrošač izvršio svoju obvezu povrata robe na vrijeme ako prije isteka roka pošalje robu ili je preda prodavatelju, odnosno osobi koju je prodavatelj ovlastio da primi robu.

Kupac je dužan proizvod koji vraća prodavatelju vratiti kompletan, u istom stanju u kojem mu je dostavljen i u originalnom pakiranju (trgovačko pakiranje u kojem je roba i dostavljena), sa svim pripadajućim dijelovima i dokumentacijom.

Sve troškove povrata proizvoda potrošač je dužan snositi sam.

Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti proizvoda.

Kako bi potrošač utvrdio prirodu, obilježja i funkcionalnosti robe, isti može postupati s robom i pregledati robu isključivo na način na koji je to uobičajeno pri kupnji robe u prostorijama prodavatelja. Robu koju kupac namjerava vratiti u roku od 14 dana isti ne smije prepravljati, koristiti, niti smije poduzimati osobito bilo koje radnje koje se ne smiju poduzimati u fizičkoj poslovnici prodavatelja, kao i one kojima bi umanjio vrijednost robe.

U slučaju umanjenja vrijednosti proizvoda koje je rezultat rukovanja proizvodom, prodavatelj će se naplatiti iz iznosa primljene kupoprodajne cijene u omjeru umanjenja vrijednosti robe prema vlastitoj procjeni uzimajući u obzir objektivne kriterije svakog pojedinog slučaja.

Potvrdu primitka izjave o jednostranom raskidu ugovora prodavatelj će dostaviti potrošaču bez odgađanja na adresu e-pošte.

Iskoristi li potrošač svoje pravo na jednostrani raskid ugovora, HLD mora bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kad je zaprimio obavijest o odluci potrošača da raskida ugovor, vratiti potrošaču sve što je isti platio na temelju ugovora. Osim kada je prodavatelj ponudio da robu koju potrošač vraća sam preuzme, prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenog tek nakon što mu roba bude vraćena, odnosno, nakon što mu potrošač dostavi dokaz da je robu poslao natrag prodavatelju, ako bi o tome prodavatelj bio obaviješten prije primitka robe.

Pravo na raskid ugovora o kupoprodaji nije dopušten u slijedećim slučajevima kada je:

1. ugovor o uslugama trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovog odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjenja,

2. predmet ugovora roba ili usluga čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava potrošača na jednostrani raskid ugovora,

3. predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču,

4. predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe,

5. predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave,

6. predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima.

Obrazac za jednostrani raskid ugovora nalazi se na linku.

Kada je kupac pravna osoba na njega se ne primjenjuje odjeljak ovih Uvjeta korištenja pod nazivom „Pravo na jednostrani raskid ugovora“. Kod pravnih osoba primjenjuje se Zakon o obveznim odnosima i Zakon o elektroničkoj trgovini.

OBAVIJEST O NAČINU PISANOG PRIGOVORA POTROŠAČA

U skladu s najboljom i poštenom poslovnom praksom, te sukladno čl. 10. st. Zakona o zaštiti potrošača, obavještavamo potrošače da pisani prigovor kojim iznose svoje nezadovoljstvo u odnosu na kupljeni proizvod, pruženu uslugu ili poslovanje HLD mogu dostaviti poštanskim putem na adresu:

Hrvatsko logopedsko društvo

Borongajska 83f

10000 Zagreb

ili poslati putem e-maila na info@hld.hr.

Prilikom podnošenja prigovora koji nije upućen elektroničkom poštom bitno je navesti točne podatke o svom imenu i prezimenu te adresi kako bi HLD bio u mogućnosti dostaviti potrošaču odgovor u zakonskom roku.

HLD će bez odgađanja u pisanom obliku putem pošte ili elektroničke pošte potvrditi primitak prigovora potrošača.

HLD će u pisanom obliku putem pošte ili elektroničke pošte odgovoriti na prigovore u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora sukladno obavijesti o načinu podnošenja pisanog prigovora, jasno se izjašnjavajući prihvaća li osnovanost prigovora potrošača.

Za sva dodatna pitanja stojimo na raspolaganju od ponedjeljka do petka od 8:00 do 16:00 satiputem e-pošte na adresu info@hld.hr.

Ukoliko je kupac pravna osoba, na njega se ne odnose pravila o zaštiti potrošača propisana ovim Uvjetima korištenja i Zakonom o zaštiti potrošača.

MATERIJALNI NEDOSTACI

HLD odgovara za materijalne nedostatke proizvoda.

Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u trenutku prijelaza rizika na kupca, bez obzira je li mu to bilo poznato, kao i za materijalne nedostatke koji se pojave nakon prijelaza rizika na kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga.

Pretpostavlja se da je svaki nedostatak stvari, koji se pokazao u roku od jedne godine od trenutka prijelaza rizika postojao i u trenutku prijelaza rizika, osim ako prodavatelj dokaže suprotno ili suprotno proizlazi iz naravi stvari ili naravi nedostatka. Navedena pretpostavka se kod trgovačkih ugovora odnosi na razdoblje od šest mjeseci od trenutka prijelaza rizika.

Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje stvari, a kod trgovačkog ugovora šest mjeseci.

Materijalni nedostatak stvari postoji:

· ako stvar ne odgovara opisu, vrsti, količini i kvaliteti, odnosno nema funkcionalnost, kompatibilnost, interoperabilnost i druge značajke kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,

· ako stvar nije prikladna za bilo koju posebnu namjenu za koju je potrebna kupcu i s kojom je kupac upoznao prodavatelja najkasnije u trenutku sklapanja ugovora te u odnosu na koju je prodavatelj dao pristanak,

· ako stvar nije isporučena sa svom dodatnom opremom i uputama, uključujući upute za instalaciju, kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,

· ako stvar nije isporučena s ažuriranjima kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji

· ako stvar nije prikladna za upotrebu u svrhe za koje bi se stvar iste vrste uobičajeno koristila, uzimajući u obzir sve propise Europske unije i propise Republike Hrvatske, tehničke standarde ili, ako takvih tehničkih standarda nema, primjenjive kodekse ponašanja u određenom području ako oni postoje,

· ako stvar ne odgovara kvaliteti i opisu uzorka ili modela koji je prodavatelj stavio na raspolaganje kupcu prije sklapanja ugovora

· ako stvar nije isporučena s dodatnom opremom, uključujući ambalažu, upute za instalaciju ili druge upute, čiji primitak kupac može razumno očekivati,

· ako stvar ne odgovara količini ili nema ona svojstva i druge značajke, uključujući one koje se odnose na trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, koji su uobičajeni za stvar iste vrste i koje kupac može razumno očekivati s obzirom na prirodu stvari te uzimajući u obzir sve javne izjave koje su dali prodavatelj ili druge osobe u prethodnim fazama lanca

transakcija, uključujući proizvođača, ili koje su dane u njihovo ime, osobito u oglašavanju ili označivanju,

· ako je stvar nepravilno instalirana odnosno montirana, a usluga instalacije odnosno montaže čini dio ugovora o kupoprodaji i obavio ju je prodavatelj ili osoba za koju on odgovara ili,

· ako je stvar za koju je bilo predviđeno da je instalira odnosno montira kupac nepravilno instalirana odnosno montirana od strane kupca, a nepravilna instalacija odnosno montaža posljedica je nedostatka u uputama koje je dostavio prodavatelj.

Posljednja četiri nedostatka, kod potrošačkih ugovora ne postoje ako je, u trenutku sklapanja ugovora, potrošač bio posebno obaviješten da određeno obilježje stvari odstupa od kriterija koji se koriste za određivanje navedenih nedostataka i ako je potrošač to izričito i zasebno prihvatio prilikom sklapanja ugovora.

Kupac je dužan primljenu stvar na uobičajeni način pregledati ili je dati na pregled i o vidljivim nedostacima obavijestiti prodavatelja u roku od osam dana, a kod trgovačkog ugovora bez odgađanja, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.

Kod potrošačkih ugovora potrošač kao kupac nije obvezan pregledati stvar niti je dati na pregled, ali je obvezan obavijestiti prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na potrošača.

Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio, a kod trgovačkog ugovora – bez odgađanja.

Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje stvari, a kod trgovačkog ugovora šest mjeseci.

Kupac koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku ovlašten je:

1) zahtijevati od prodavatelja uklanjanje nedostatka,

2) zahtijevati od prodavatelja predaju druge stvari bez nedostatka,

3) zahtijevati razmjerno sniženje cijene,

4) izjaviti da raskida ugovor.

Prilikom ostvarivanja prava na uklanjanje nedostatka kupac, prvenstveno, ima pravo izbora između popravka i zamjene stvari, osim ako bi odabrani način uklanjanja nedostatka bio nemoguć ili ako bi njime u odnosu na drugi način uklanjanja nedostatka prodavatelju nastali nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost stvari bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za kupca.

Popravak ili zamjena stvari s nedostatkom provode se besplatno, u razumnom roku od trenutka kada je kupac obavijestio prodavatelja o nedostatku te bez znatnih neugodnosti za kupca uzimajući u obzir prirodu stvari i svrhu za koju je kupcu ta stvar bila potrebna.

U slučaju kada popravak ili zamjena stvari s nedostatkom nije moguća, kupac ima pravo na sniženje cijene.

Kupac može raskinuti ugovor samo ako je prethodno dao prodavatelju naknadi primjereni rok za ispunjenje ugovora. Ako je nedostatak neznatan, kupac nema pravo na raskid ugovora.

Kupac može raskinuti ugovor i bez ostavljanja naknadnog roka ako mu je prodavatelj nakon obavijesti o nedostacima priopćio da neće ispuniti ugovor ili ako iz okolnosti konkretnog slučaja očito proizlazi da prodavatelj neće moći ispuniti ugovor ni u naknadnom roku, kao i u slučaju kad kupac zbog zakašnjenja prodavatelja ne može ostvariti samu svrhu radi koje je sklopio ugovor.

Ako prodavatelj u naknadnom roku ne ispuni ugovor, on se raskida po samom zakonu, ali ga kupac može održati na snazi ako bez odgađanja izjavi prodavatelju da ugovor održava na snazi.

Ističemo kako se u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, materijalni nedostatak na robi kada je to nužno, dokazuje vještačenjem u za to ovlaštenim ustanovama ili uz pomoć ovlaštenog sudskog vještaka. Ako se materijalni nedostatak na robi pojavi u roku od godine dana od dana prijelaza rizika na potrošača, a prodavatelj smatra da nedostatak u tom trenutku nije postojao, troškove vještačenja predujmljuje trgovac, a konačno ih snosi trgovac ili potrošač, ovisno o rezultatu vještačenja.

Ako se materijalni nedostatak na robi pojavi nakon isteka prethodno navedenog roka, ali ne kasnije od dvije godine od dana prijelaza rizika na potrošača, troškove vještačenja predujmljuje potrošač, a konačno ih snosi trgovac ili potrošač, ovisno o rezultatu vještačenja.

Kad je kupac pravna osoba, na njega se odnose pravila o materijalnom nedostatku propisana Zakonom o obveznim odnosima.

RJEŠAVANJE SPOROVA

U slučaju eventualnog spora, HLD i potrošač će spor pokušati riješiti mirnim putem.

Ukoliko spor nije moguće riješiti mirnim putem, nadležan je stvarno i mjesno nadležan sud u Republici Hrvatskoj uz primjenu hrvatskog prava, osim ako primjenjivi propisi ne propisuju drugačije.

Rješavanje sporova je moguće pred Sudom časti HGK ili drugim centrima za mirenje.

Potrošačeve sporove moguće je rješavati putem ODR platforme Europske komisije https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HR.

SUGLASNOST ZA KORIŠTENJE FOTO I VIDEO MATERIJALA

Svi posjetitelji određenog događaja (uključujući maloljetne osobe) daju izričit pristanak da budu fotografirani ili snimani kao sudionici događaja, odnosno dio publike. Svi video, foto i audio materijali prikupljeni na mjestu događaja mogu se koristiti u promotivnim materijalima za događaje bez ikakvih vremenskih i prostornih ograničenja i prema vlastitom nahođenju HLD.

Ulaskom na događaj i svojom prisutnošću na mjestu događaja, prihvaćate da možete biti fotografirani i snimljeni i prihvaćate upotrebu takvog video, foto i audio materijala u distribuciji (komercijalnoj ili drugoj) bez ikakvog plaćanja.

HLD izričito zabranjuje sudionicima i članovima audio video / audio / video snimanje događaja, bez prethodne suglasnosti HLD. HLD zadržava pravo izbaciti takve sudionike s događaja bez prava na povrat novca.

OPĆE ODREDBE ORGANIZACIJE DOGAĐAJA

HLD zadržava pravo izmjene sadržaja ili vremena cijelog ili bilo kojeg dijela događaja zbog okolnosti koje su izvan njegove razumne kontrole bez obveze povrata iznosa kotizacije uplaćene za događaj. Prilikom prijave za događaj i uplate kotizacije od Vas će se tražiti da date svoje kontakt podatke, putem kojih ćemo Vas informirati o događajima u organizaciji HLD. Za isključivanje ove mogućnosti molimo Vas kontaktirajte info@hld.hr.

Nikakva trgovina ili druge komercijalne aktivnosti bilo kojeg sudionika događaja ili člana neće biti dopuštene na mjestu događaja bez prethodnog pismenog pristanka HLD.

HLD ne prihvaća nikakvu odgovornost za robu ili usluge kupljene od treće strane.

Potvrde o uplati kotizacije ili članarine, odnosno identifikacijske oznake prava sudjelovanja na određenom događaju ne mogu se koristiti kao dio marketinške, medijske ili prodajne promocije, bilo komercijalne ili nekomercijalne, bez prethodnog pismenog dopuštenja HLD.

Neprimjereno ponašanje neće se tolerirati i svatko tko se tako ponaša bit će odmah izbačen s događaja bez prava na povrat novca.

PRAVILA O KOLAČIĆIMA

Kolačići

Kako bi naše web stranice radile pravilno, kako bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice, u svrhu poboljšavanja vašega iskustva korištenja i kvalitete usluge, ova stranica mora na vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (Cookies). Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema regulacijama Europske unije od 25.5.2018. obvezni smo prije spremanja Cookie-a zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu Cookie-a. Blokiranjem cookie i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti vam neće biti dostupne.

Što je kolačić?

Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internet preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama.

Kolačići se ne mogu dodijeliti određenoj osobi i ne sadrže osobne podatke.

Vrste kolačića na ovim Internet stranicama:

· Privremeni kolačići (Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internet preglednik. Mi koristimo session cookies da omogućimo pristup sadržaju i omogućimo komentiranje (stvari koje morate učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na web stranicu)

· Trajni kolačići (Persistent cookies)– ti obično imaju datum isteka daleko u budućnost i tako će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Mi koristimo trajne kolačiće za funkcionalnostima kao što su “Ostanite prijavljeni” tickbox, što korisnicima olakšava pristup kao registriranom korisniku. Mi također koristimo trajne kolačiće kako bi

bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati web stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika.

Kako onemogućiti kolačiće?

Možete ograničiti, blokirati ili izbrisati kolačiće s ovog mrežnog mjesta u bilo kojem trenutku promjenom konfiguracije vašeg preglednika putem dolje naznačenih koraka. Iako su postavke različite u svakom pregledniku, kolačići se obično konfiguriraju u izbornicima „Osobne postavke“ ili „Alati“. Za daljnje detalje o konfiguraciji kolačića u vašem pregledniku, molimo pogledajte izbornik „Pomoć“ u samom pregledniku.

Isključivanjem kolačića odlučujete hoćete li dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, odaberite web-preglednik koji koristite. • Chrome • Firefox • Internet Explorer 9 • Internet Explorer 7 i 8 • Opera (stranica na engleskom jeziku) • Safari (stranica na engleskom). Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na našim web stranicama.

U svrhu omogućavanja najbolje kvalitete usluge i pravilnog rada ovih Internet stranica, preporučujemo da kolačiće ostavite uključenima.

Dodatne informacija oko isključivanja kolačića

Postoji nekoliko internetskih stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise.Više informacija pročitajte na sljedećim linkovima:

http://www.allaboutcookies.org/

http://www.youronlinechoices.eu/